Mniej ofert pracy – raport PRoto

Sierpniowy raport PRoto zawiera analizę 127 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W drugim miesiącu wakacji 2008 roku ukazało się o 6 ogłoszeń mniej niż w lipcu tego roku, ale o 14 ogłoszeń więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Sierpniowa liczba ogłoszeń dla PR-owców jest najniższa w tym roku.

W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały między innymi firmy: ATTIC Centrum Budowlane, Avans, Centrum Zastosowań i Analiz Marketingowych Norte, Deutsche Bank PBC, Eurocontact Polska, Koelner, Korporacja Budowlana Doraco, Panasonic Polska oraz PricewaterhouseCoopers.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich: Ad Publica, Agencja Allegro, Badog PR, BC MFD Media Relations, ComPress, E.C.H.O Communications, Effective PR, Ego PR, Headlines Porter Novelli, KaMODUS.

Wykres 1.

Najwięcej ogłoszeń w sierpniu nadesłano do redakcji PRoto – 68, 47 znaleziono w Internecie, 12 – w prasie. Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana do potencjalnych specjalistów, 20 ofert dotyczyło stażu.

Wykres 2.

Tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 84 ogłoszenia. 9 ofert pochodziło z województwa pomorskiego, 8 – dolnośląskiego, a 6 – województwa śląskiego.

Wykres 3.

W sierpniu pracodawcy najczęściej poszukiwali specjalistów – 61 ogłoszeń. Aż 38 ogłoszeń skierowanych było do potencjalnych managerów/dyrektorów.

Wykres 4.

W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (91 spośród 127 ogłoszeń). W pojedynczych przypadkach oczekiwano znajomości języka angielskiego i/lub drugiego języka. Były to następujące języki: niemiecki, francuski i rosyjski. W 29 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie.

Wykres 5.

W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 57 ogłoszeń. 8 ofert pochodziło z branży FMCG, 7 – z finansowej, a 5 – IT. 4 ogłoszenia dotyczyły branży budowlanej, a 3 – telekomunikacyjnej.

Wykres 6.

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

  • Account Executive
  • Account Manager
  • Asystent ds marketingu i e-PR
  • Asystent ds marketingu
  • Brand manager
  • Communication manager
  • Dyrektor ds. rozwoju biznesu
  • Dyrektor marketingu
  • e-PR manager
  • Event manager
  • Junior PR Consultant
  • Junior Account Executive
  • Junior Account Manager
  • Junior PR manager
  • Kierownik ds. marketingu
  • Kierownik projektów
  • Koordynator ds. Komunikacji
  • Koordynator ds. Marketingu i PR
  • Koordynator ds. public relations
  • Koordynator projektu
  • Manager ds. eventów
  • Menedżer ds. Marketingu i Komunikacji
  • Młodszy specjalista ds. public relations
  • PR & Communication Manager
  • PR & Marketing Manager
  • PR Account Executive
  • PR konsultant
  • PR manager
  • PR&Marketing Specialist
  • Pracownik działu komunikacji
  • Praktykant
  • Project Manager
  • Senior Account Manager
  • Specjalista ds Eventów/PR
  • Specjalista ds public relations
  • Specjalista ds. komunikacji
  • Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
  • Specjalista ds. marketingu
  • Specjalista ds. marketingu i PR-u
  • Specjalista ds. PR
  • Specjalista ds. promocji
  • Specjalista ds. Public Relations
  • Specjalista PR
  • Specjalista w dziale sponsoringu i imprez
  • Specjalista/ Koordynator ds. relacji inwestorskich
  • Sports Promo & PR Specialist
  • Stażysta
  • Szef działu eventów

 Metodologia badania 
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców;
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

Źródło: www.proto.pl

za: kariera.com.pl